Brev:
Amning og Flaske - 1 mdr.
10. januar 2008
Alder:
1 mdr.
Amning og Flaske - 1 mdr.
Kære Helen
Vi har en fin dejlig datter på lidt over 5 uger, 6 uger på mandag.. 3610 g, blev vejet igår. alt er gået fint og hun er egentlig ret nem..
Hun fik desvære for nylig en infektion, stafylokokker og vi indlagt i tre dage, hun fik straks behandling og får stadigvæk medicin herhjemme til på lørdag samt creme til at smøre med, hun havde det "heldigvis" kun i ansigtet, men det var også nok synes jeg da det så ganske forfærdeligt ud og så synd for hende men det er meget bedre nu.
De sagde medicinen godt kunne slå hendes mave lidt ud, og det må jeg sige, hun har tynd mave efter hvert måltid og også mere, skal jeg regne med det går over efter vi stopper med medicin tror du??
Mit næste "lille " problem er amning/flaske, for at gøre det lidt kort, ammer jeg hende kun ved det ene bryst nu, stoppet med det ene da hun ikke ville tage fat, vi kæmpede meget med det og det fungerede ikke og nu kan jeg mærke jeg ikke har mere mælk der, men egentlig indtil for nylig har det fungerede fint nok med at give hende fra det ene, men men... hun får ikke nok og jeg giver hende nu flaske til at starte med kun om aften 2 gange, men nu føler jeg det er mere og mere.
Hvis jeg vælge at amme hende om dagen, hvilket jeg virkelig prøver hele tiden da jeg faktisk gerne vil amme, men faktisk ikke mere, da det er uden rytme og jeg føler tit jeg kan gøre det hver time.. så kan hun falde lidt hen, men vågner lyn hurtig igen, som regel efter maks en time.. har prøvet mig lidt frem med hvor meget hun skal have hver gang i en flaske og det kan som regel blive helt op til 100 ml hun kan drikke, og det kan hun tage 4 gange om dagen samtidig med hun får ved mig flere gange, ikke altid så lang tid hun ligger der, da hun til sidst flakker frem og tilbage og kan ikke finde ro og så får hun flaske bagefter.
Det der er frustrerende nu er alt dette amme og bagefter flaske hvis det ikke er nok .. synes ikke jeg kan beregne hvor lang tid hun holder efter hvert måltid, da det er så forskelligt hver gang når det er sådan her. Tror du det ville blive bedre hvis jeg bare gav flaske og droppede amning, ville hun sove længere ad gangen og hvor meget skal hun have på flaske hver gang og hvor mange gange om dagen?? kan man sige det..
Jeg har oplevet hvis jeg lader hende få de 100 ml på en gang og hun lapper det bare i sig, kan hun mange gange gylpe så meget at jeg næsten tror det er halvdelen hun kommer op med igen. Betyder det at det er for meget mad hun har fået? men svært når men prøver at tage flasken fra hende og hun græder og vil have mere kan jeg mærke..
Jeg prøver også efter hun har spist lidt og få hende til at bøvse men ikke hver gang vil hun, måske jeg sidder med hende for kort tid og bøvser.. det er ikke andet end 3-4 min jeg gør det.. skal det være længere og hvor mange gange i løbet af flasken skal vi bøvse? og afhjælper det så alt den gylp??
Hun kan have så meget uro i kroppen når jeg ligger hende om natten efter hun har spist at hun vender og drejer sig og siger så mange lyde, det er rigtig meget, går næsten en halv time inden hun kan falde helt til ro og i søvn...hvad skyldes dette.. hun har tit nærmest mavekneb, hvor hendes små ben kryper sig op og hun bliver ked af det og rød i hovedet.. kan det være det medicin hun får lige nu eller... synes egentlig også hun havde det før hun blev indlagt nemlig. bevæger sig meget og ruller rundt når hun er ved og falde hen?
lidt mange spørgsmål fra mig, men håber du kan finde rundt i dem og kan råde os lidt..
Glæder os til at høre fra dig..
Mange hilsner
Pernille og lille Malou